Over onze winkels
Hebben jullie naast een webshop ook fysieke winkelvestigingen?
Ja, in België hebben we 3 fysieke winkels: in Dadizele, Ham en Sint-Pieters-Leeuw. Sinds 1956 is Floralux een waar begrip en staan we bekend als het grootste én leukste tuincentrum in België. Onze winkels zijn altijd open op zon- en feestdagen, met uitzondering van 25 december en 1 januari. Daarnaast is dinsdag onze vaste sluitingsdag. Meer informatie over onze openingsuren vind je hier:
Zijn honden en andere huisdieren toegelaten?
Honden zijn toegelaten, maar we vragen wel om ze een comfortabel plekje te geven in je kar of in je armen en ze niet zelf op ontdekking te laten gaan in onze winkels. Honden aan de leiband zijn niet toegelaten behalve uiteraard een assistentiehond.
Zijn er laadpalen ter beschikking?
Ja, er staan laadpalen op onze parking (geen snellaadpalen). Dit zijn laadpalen van Smappee en werken via laadkaarten, niet via betaalkaarten.
Hebben jullie rolstoelen ter beschikking?
In onze winkels hebben wij een rolstoel ter beschikking. Je kan hiervoor terecht bij het onthaal.
Kan ik mijn bloembakken bij jullie laten opvullen?
Dat kan zeker, onze oppotservice staat steeds tot jouw beschikking.
Kan ik iets eten of drinken bij jullie?
We zorgen er graag voor dat jouw bezoek aan Floralux een fijne uitstap kan worden. Daarom bieden we je in onze winkels in Dadizele en Ham al heel wat mogelijkheden aan om iets lekkers te eten of te drinken. In Sint-Pieters-Leeuw is die mogelijkheid er nog niet, maar mag je dat in de toekomst wel verwachten.
Kan ik bij jullie terecht voor sponsoring?
Vul het online contactformulier in. We laten dan zo snel mogelijk weten of we jou hiermee kunnen helpen.
Doen jullie ook aankleding voor trouwfeesten, geboortes,...?
Floralux Events Dadizele brengt de juiste sfeer bij alle belangrijke momenten in het leven van geboortes tot trouwfeesten. Ook bij een laatste eerbetoon aan een geliefde zorgen wij voor een gepaste omkadering. Neem contact op met onze events-afdeling voor meer info.
Waar kan ik terecht voor informatie over jullie producten, prijzen, beschikbaarheden,…?
Je bent natuurlijk altijd welkom in onze winkels, maar we snappen perfect dat je jammer genoeg niet voor elke vraag een Floralux-bezoek kan inplannen. Onze klantendienst is dan ook steeds beschikbaar voor al je vragen. Productinfo, tips en tricks over je nieuwe tuinplanten,… Laat ze allemaal achter in ons contactformulier
Kan ik jullie vragen een product voor mij opzij te zetten of te reserveren?
Soms is dit mogelijk, maar we kunnen dit niet garanderen. Neem gerust telefonisch contact op met de winkel. Zo weet je ook meteen of je gevraagde product nog op voorraad is.
Kan ik een bestelling in de winkel plaatsen?
Iets moois gezien maar het is niet meer voorradig in jouw Floralux winkel? Een grote hoeveelheid nodig van een bepaald artikel? Plannen om jouw tuin aan te leggen en je wil alle planten in 1 keer ophalen? Contacteer ons via het contactformulier om een bestelling te plaatsen. We kunnen niet garanderen dat alles besteld kan worden maar zullen steeds tot het uiterste gaan om jou van dienst te zijn.
Kan ik betalen met ecocheques?
In onze winkels kan je absoluut betalen met ecocheques. Op onze webshop is dit niet mogelijk. Ecocheques zijn bestemd voor de aankoop van producten of diensten van ecologische aard en daar hebben we er heel wat van! Denk maar aan tuinplanten, tuinmateriaal, regentonnen, tuinhout, verlichting op zonne-energie, eco bloempotten,...